Загальні висновки по анкетуванню «Життєва позиція»: про
позитивну динаміку свідчить
той факт, що на І етапі вивчення
життєвої позиції учнів 39% осіб намагалися поєднувати власні інтереси з
потребами та інтересами інших людей; у них була сформована здатність до
розумного співчуття, адекватна самооцінка; це достатньо впевнені в собі
особистості, а на ІІ етапі їх було
виявлено 50%. Результативність роботи
педагогічного колективу ЗОШ №8 в межах реалізації проекту «Духовність» складає 11%.
Співчутливих
дітей, екстравертів (спрямованих на зовнішній світ), які відчувають потребу завжди безкорисливо допомагати іншим людям на І
етапі було виявлено 15%, а на ІІ
етапі – 25%. Результативність
складає 10%.
На І етапі 14% респондентів знецінювали власні інтереси, мали занижену самооцінку, легко
піддавалися чужому впливу, а на ІІ етапі
їх було виявлено 9%. Таким чином, 5% учнів протягом реалізації проекту навчились відстоювати власні
інтереси, навчилися бути більш впевненими та цілеспрямованими, у них була
сформована більш стійка позиція.
Егоцентричних учнів, які допомагають іншим людям, якщо це не
суперечить їхнім інтересам та здатні виражати так зване умовне співчуття стало
також на 1% менше, ніж на початку реалізації проекту (було 7%, стало 6%). Нехай це невеликий відсоток, але за ним стоять реальні діти,
до яких на краще змінилось ставлення однолітків в колективі.
Також на 5% зменшилась кількість школярів, які намагалися не турбувати інших людей через
свої особисті проблеми, заглиблених в себе, які знецінювали власні проблеми,
мали занижену самооцінку (було виявлено на І
етапі 13%, а на ІІ – 8%). Таким
чином 5% дітей нашої школи стали
більш впевнені в собі.
Егоїстичних, байдужих дітей, яких взагалі не цікавлять інші люди зменшилось з 3% до 1%.
Корисливих дітей, які допомагають іншим людям, якщо самі мають з цього якийсь зиск
також в нашій школі стало менше на 3%
(було 4%, стало – 1%).
Учнів-спостерігачів,
які можуть співчувати іншій людині, проте марнувати час на будь-яку допомогу не
будуть взагалі на ІІ етапі не було
виявлено (на І етапі їх було 1%).
Всім цим
позитивним змінам активно сприяли наступні заходи: акція «Від щирого серця»,
флешмоби – «Я – пунктуальна людина», «Танцюють всі», «День привітань», «День
усмішки», «День української символіки», робота класних колективів над
оформленням «Щоденника корисних справ», участь в класних міні-проектах «Людські
чесноти», «Моя дружна родина», «Пасха приносить радість у кожне серце»
(підготовка та проведення святкових заходів для молодших школярів), «Пам’ять
серця», а також найбільший досвід прояву найкращих моральних якостей діти
отримали під час підготовки та участі в благодійній акції та концерті для
вихованців Мелітопольського дитячого притулку. Та вдячність і радість в очах
дітлахів, як артистів, так і глядачів, підкреслила важливість таких проектів,
заходів та необхідність продовжувати працювати в цьому напрямку. Це виявилось набагато
ефективнішим та переконливішим, ніж просто бесіди та розповіді вчителів про
моральність, духовність та доброту.
Ці дані порівняльного аналізу ще раз підкреслюють
результативність та корисність впровадження в ЗОШ №8 проекту «Духовність».
Загальні висновки щодо вивчення ціннісних орієнтацій учнів ЗОШ №8.
На І та ІІ етапах анкетування в опитуванні брали участь учні 5-11-х класів.
Стабільно-позитивним є той факт, що для дітей залишається найважливішим цінність родини, щасливого сімейного життя – цінність Щаслива родина знову зайняла найвищий щабель в системі цінностей - вийшла на 1місце, як і на І етапі анкетування. Також діти підкреслюють для себе важливість того, щоб їхні близькі люди були щасливі (на 3 місці).
Не менш важлива для школярів ЗОШ №8 цінність дружби – на ІІ етапі вона піднялась з 3 на 2 місце.
Той факт, що збереження життя й природи на Землі на ІІ етапі набуло для школярів нового, більш важливого значення, ніж на І етапі (перемістилось з 11 на 4 місце), ще раз підкреслює результативність та ефективність нашого проекту.
Важливість отримання гарної освіти (на 5 місці), а також в майбутньому знайти гарну роботу та побудувати професійну кар’єру (на 6 місці) залишилась на тих же щаблях. Це говорить про стійку сформовану позитивну мотивацію наших учнів до навчання. Діти усвідомлюють, що тільки отримавши гарну освіту, вони можуть розраховувати на гарну роботу та подальший кар’єрний зріст.
Цілком природно, що сьогоднішня ситуація в країні, а також, ми сподіваємось, патріотично-громадянська спрямованість заходів, які було проведено в межах нашого проекту, дещо змінили точку зору школярів. Благополуччя держави набуло більшого значення для респондентів – перемістилось з 15 на 7 місце.
За допомогою відповідних тематичних заходів в межах проекту ми змогли донести дітям те, що без цих важливих цінностей – Збереження життя й природи на Землі, Благополуччя держави неможливо, щоб було все добре в родинах, щоб були щасливими наші близькі та друзі, мати гарне здоров’я (перемістилось з 2 на 8 місце), бути впевненими у собі (перемістилось з 7 на 9 місці), мати високі досягнення в мистецтві, музиці, спорті (перемістилось з 8 на 10 місці), вживати якісну та корисну їжу (перемістилось з 8 на 11 місце), щоб люди поважали та цінували (перемістилось з 11 на 12 місце), щоб можна було пізнавати нове, займаючись наукою (перемістилось з 12 на 13 місце), відчути на собі промені слави (перемістилось з 13 на 14 місце).
Матеріальні цінності під час ІІ етапу опитування відходять на задні плани: бажання мати гарний одяг та ювелірні прикраси перемістилось з 14 на 15 місце, гарний будинок та квартиру – змістилось з 10 на 16 щабель, а значимість мати гроші та багатство взагалі знецінилась в порівнянні з І етапом – змістилась з 9 на 18 останнє місце. Потреба у владі та положенні, як і на І етапі, не відіграє важливої ролі для наших респондентів - займає передостаннє 17 місце (перемітилось з 16 місця).
Напевно, не тільки наш шкільний проект, а й суворі реалії сьогодення внесли свої корективи у формування світогляду та ієрархію моральних цінностей сучасних дітей. Школярі побачили та зрозуміли істинну значимість тієї чи іншої цінності, коли в зоні АТО під час обстрілів багато людей залишились без будинків, грошей, прикрас, влади та положення за одну мить, хоча, щоб придбати все це вони працювали все життя.
Таким чином, ми переконані, що наш шкільний проект допоміг дітям відчути себе частиною природи, держави, активізувати їх почуття громадянськості. зрозуміти, що багато чого навколо залежить від кожного з нас.
Ми впевнені, що по-одному нам важко щось змінити, але всі разом, нехай і не відразу, а поступово - ми зможемо! Як кажуть: "За один раз неможливо з'їсти цілого слона, а якщо поступово потроху - то можна." Якщо Ви з цим згодні і приєднуєтесь до нашої думки - напишіть свій коментар!!!
ОтветитьУдалить