Результативність досвіду

Робота над шкільним проектом «Духовність» сприяла підвищенню ролі шкільного самоврядування в житті школи та максимально активізувала творчу діяльність учителів та класних колективів  щодо формування  духовно-моральних  та загальнолюдських цінностей.
Протягом року колективи 5-11 класів накопичували дані про корисні справи,  власні проекти, заходи морально-етичного  та патріотичного спрямування. Презентація класних щоденників добрих справ відбулася на розширеному засіданні шкільного парламенту в присутності представників усіх класів та батьківського комітету школи.
На підсумковому засіданні шкільного методичного об’єднання класних керівників  відбувся обмін досвідом з питань морально-етичного  та патріотичного виховання молоді із демонстрацією власних творчих розробок виховних годин та позакласних заходів.
На засіданні круглого столу «Вчитель - учень» за участі вчителів, представників батьківської громади та активістів шкільного самоврядування був вироблений моральний Кодекс учня ЗОШ №8 (Додаток 7).
Налагоджено зв’язки з Мелітопольським притулком для неповнолітніх дітей. У рамках шкільної акції «Від щедрої душі» для вихованців притулку зібрано одяг, іграшки, канцтовари. Наприкінці навчального року в рамках виїзної благодійної акції «Від серця до серця» для вихованців притулку організували  концерт. Благодійна акція була висвітлена Мелітопольською ТРК  «МТВ плюс». 
У травні шкільним психологом  здійснено контрольне діагностування учнів 5-11 класів.
За результатами анкетуванням на тему «Життєва позиція» (Додаток 8)  спостерігається позитивна тенденція збільшення кількості учнів, що намагаються поєднувати власні інтереси з потребами та інтересами інших людей,  у яких сформована здатність до розумного співчуття і адекватна самооцінка. Таких учнів виявлено  до 50% (вхідне тестування – 39%). Кількість егоїстичних, байдужих дітей зменшилась з 3% до 1%.
За результатами анкетуванням на тему «Ціннісні орієнтири» (Додаток 9) виявлено переорієнтацію цінностей. Цінність «Щаслива родина» зайняла найвищий щабель у системі орієнтирів - посіла 1 місце. Це свідчить про те, що для наших дітей залишається найважливішим цінність родини, щасливого сімейного життя. Не менш важлива для школярів ЗОШ №8 цінність «Дружба»2 місце. Також діти підкреслюють для себе важливість того, щоб їхні близькі люди були щасливі -  3 місце.
Той факт, що цінність збереження життя й природи на Землі посіла почесне 4 місце ще раз підкреслює результативність та ефективність нашого проекту.
Важливість отримання гарної освіти школярі підкреслили, розмістивши вказану цінність на 5 місці.
На 6 місці діти бачать можливість у майбутньому знайти гарну роботу та побудувати професійну кар’єру. Такий вибір є логічним та послідовним, бо діти розуміють, що тільки отримавши гарну освіту, вони можуть розраховувати на гарну роботу та подальший кар’єрний зріст.
Благополуччя держави під час проведення ІІ етапу опитування набуло більшого значення для респондентів – ця цінність на сьомому місці.
На основі психолого-педагогічної діагностики учнів 5-11 класів було розроблено рекомендації, пам’ятки  батькам та вчителям  з виховання високоморальної, духовно багатої особистості дитини. (Додаток 10)
Виникла необхідність продовжувати роботу в цьому напрямку і далі. Більше уваги приділяти вихованню громадянина - патріота своєї Батьківщини, готового до подальшої освіти і трудової діяльності, з вілиними політичними світоглядами. Тому логічним продовженням нашої роботи являється впровадження в 2014-2015 навчальному році загальношкільного проекту "Я - громадянин України" (розділ Шкільні новини).


1 комментарий:

  1. Якщо хоч невеликий відсоток дітей змінить своє ставлення до людей на краще, це вже позитивний результат! Це означає, що наша команда працювала не даремно. Ті зерна, які ми посіяли обов'язково дадуть свої паростки! І це будуть паростки надії на краще майбутнє!

    ОтветитьУдалить