З 2012 року педагогічний колектив Мелітопольської ЗОШ №8 працює над реалізацією проблемної теми «Формування ключових компетенцій учнів шляхом використання проектної технології». Враховуючи той факт, що основою патріотичного виховання молодого покоління являється морально-духовне становлення кожної особистості та з метою активного впровадження проектної технології у виховну роботу, у 2013-2014 н.р. було вирішено розпочати роботу над загальношкільним проектом «Духовність». Даний проект являється однією із складових соціальної політики нашої держави та орієнтований на громадянське виховання підростаючого покоління. Мета проекту – створення педагогічно доцільних умов для розвитку та самовдосконалення особистості на засадах педагогіки толерантності та забезпечення розвитку духовно збагаченої, творчої особистості, підготовка її до життєвого самовизначення, формування в учнів ключових життєвих компетентностей.
В рамках реалізації проекту вирішувалися наступні завдання:
1) проведення психолого-педагогічної діагностики моральних цінностей та орієнтирів сучасних учнів;
2) організація спільної продуктивної діяльності у формі творчих проектів за участю дітей, педагогів та батьків з метою формування основ духовної культури і підвищення загального морального рівня молоді;
3) створення власної моделі морально-духовного виховання школярів як основи патріотичного напрямку виховної роботи в школі.
Робота над проектом проводилась відповідно до практичної моделі та системи виховної роботи в школі. (Додаток 1)
Впровадження проекту зорієнтоване на активну роботу в усіх ланках шкільного самоврядування. (Додаток 2) Проект розрахований на один навчальний рік і включає п’ять етапів.
На першому (теоретико-аналітичному) етапі спираючись на аналіз вже існуючого досвіду та різноманітної літератури з проблеми духовного та морального виховання учнів було з’ясовано, що роботу з даного напрямку треба проводити обов’язково на основі психолого-педагогічної діагностики. Тільки за результатами діагностичної роботи можна виділити основні недоліки виховної роботи та побачити її результативність.
Шкільним психологом було проведено вхідну діагностику моральних цінностей та орієнтирів учнів нашої школи. (Додаток 3,4) Аналіз результатів діагностування показав, що благополуччя Держави та збереження життя й природи на Землі серед пріоритетів молодого покоління займають останні місця. Тобто діти не відчувають себе частиною природи, держави, у них недостатньо сформоване почуття громадянина своєї країни. (Додаток 5,6) Учні не до кінця розуміють, що благоустрій та розвиток держави залежить від кожного з них.
На підготовчому етапі в межах засідання круглого столу «Учителі-учні» складено план роботи шкільної громади над проектом «Духовність».
З метою реалізації практичного етапу проекту «Духовність» в ході діагностики було виділено пріоритетні напрямки роботи:
1) напрямок «Здоров’я»;
2) напрямок «Інтелект»;
3) напрямок «Громадянин»;
4) напрямок «Моральність, духовність»;
5) напрямок «Родина».
В рамках реалізації проекту вирішувалися наступні завдання:
1) проведення психолого-педагогічної діагностики моральних цінностей та орієнтирів сучасних учнів;
2) організація спільної продуктивної діяльності у формі творчих проектів за участю дітей, педагогів та батьків з метою формування основ духовної культури і підвищення загального морального рівня молоді;
3) створення власної моделі морально-духовного виховання школярів як основи патріотичного напрямку виховної роботи в школі.
Робота над проектом проводилась відповідно до практичної моделі та системи виховної роботи в школі. (Додаток 1)
Впровадження проекту зорієнтоване на активну роботу в усіх ланках шкільного самоврядування. (Додаток 2) Проект розрахований на один навчальний рік і включає п’ять етапів.
На першому (теоретико-аналітичному) етапі спираючись на аналіз вже існуючого досвіду та різноманітної літератури з проблеми духовного та морального виховання учнів було з’ясовано, що роботу з даного напрямку треба проводити обов’язково на основі психолого-педагогічної діагностики. Тільки за результатами діагностичної роботи можна виділити основні недоліки виховної роботи та побачити її результативність.
Шкільним психологом було проведено вхідну діагностику моральних цінностей та орієнтирів учнів нашої школи. (Додаток 3,4) Аналіз результатів діагностування показав, що благополуччя Держави та збереження життя й природи на Землі серед пріоритетів молодого покоління займають останні місця. Тобто діти не відчувають себе частиною природи, держави, у них недостатньо сформоване почуття громадянина своєї країни. (Додаток 5,6) Учні не до кінця розуміють, що благоустрій та розвиток держави залежить від кожного з них.
На підготовчому етапі в межах засідання круглого столу «Учителі-учні» складено план роботи шкільної громади над проектом «Духовність».
З метою реалізації практичного етапу проекту «Духовність» в ході діагностики було виділено пріоритетні напрямки роботи:
1) напрямок «Здоров’я»;
2) напрямок «Інтелект»;
3) напрямок «Громадянин»;
4) напрямок «Моральність, духовність»;
5) напрямок «Родина».
Для реалізації цих напрямків були проведені різноманітні форми роботи: свята, конкурси, змагання, флешмоби під час перерв, години спілкування, уроки громадянськості, аналіз соціальних ситуацій, тематичні тижні і декади, рольові та пізнавальні ігри тощо. (Фотозвіт)
На узагальнюючому етапі роботи над шкільним проектом «Духовність» результати психолого-педагогічної діагностики показали позитивні зміни в учнів стосовно моральних цінностей та орієнтирів. Діти більше уваги почали звертати на тих, хто їх оточує – друзі, близькі люди. Зменшився відсоток егоїстичних, корисливих та байдужих школярів. Значна частина дітей зрозуміла, що цінність збереження життя й природи на Землі важливіша, ніж особистий добробут, а від благополуччя в державі залежать і здоров’я, і самопочуття, і стан розвитку науки, і матеріальне становище кожного громадянина України.
Створено власну модель морально-духовного виховання школярів як основи патріотичного напрямку виховної роботи.
На узагальнюючому етапі роботи над шкільним проектом «Духовність» результати психолого-педагогічної діагностики показали позитивні зміни в учнів стосовно моральних цінностей та орієнтирів. Діти більше уваги почали звертати на тих, хто їх оточує – друзі, близькі люди. Зменшився відсоток егоїстичних, корисливих та байдужих школярів. Значна частина дітей зрозуміла, що цінність збереження життя й природи на Землі важливіша, ніж особистий добробут, а від благополуччя в державі залежать і здоров’я, і самопочуття, і стан розвитку науки, і матеріальне становище кожного громадянина України.
Створено власну модель морально-духовного виховання школярів як основи патріотичного напрямку виховної роботи.
Я класний керівник 8-А класу. Вважаю, що духовне виховання учнів є головним пріоритетом в роботі школи. Мої учні із задоволенням брали участь в різноманітних флешмобах. Дякуємо.
ОтветитьУдалитьНа мою думку, після закінчення школи не кожний учень буде пам'ятати всі свої звичайні уроки, а ось уроки людяності вони будуть згадувати з теплотою в серці...І це будуть дуже приємні спогади дитинства.
ОтветитьУдалить